Wednesday, June 23, 2010

Ummi,cuti sekolah ni kita balik kampung tak?


Huh? kenapolah anak anak den suko bonar nanyo soklan gini bila tibo eh cuti sekolah atau cuti yang panjang?? Nak tahu apo jawapan omak ae? Tak...babah keje tak boleh cuti. Padahal omak ae yang tak mau. hihihi..diorg tak tau kemarin berlinangan air mato den ni hah kalau diajak balik kampung! Muncung eh sebatu! Ponek balik kampung ni heh!

Apo apo pun korang layanzz la yo...apo yg ado kek ghumah MIL den ni hah...

Ini bukan kek dalam hutan yo. Nanti den zoom kasi dokek.

Dari pandangan tepi.

Hah!Inilah tompek ae di mana anak anak den menjalankan aktiviti aktiviti mengasah bakat panjat memanjat.

Koleksi pokok pokok bunga orkid kesayangan omak mertuo den.

Jangan diusik! Pot pet pot pet mulut dio nanti sampae ke malam kalau bungo dio ado yang losap!

Tak do kojo lain agak ae omak mertuo den ni...nanam bungo manjang.

Bungo matahari ae dah berkombang....suko bonar la tu.

Pokok dan buah betik. Pasu pocah pun ado tu ha...

Buah rambutan ni belom masak laie. Tunggulah sebulan duo laie yo...tu suruh cucu cucu dio balik kampung laie la tu...

Yang ini kalau tak tau buah apo...den tak tau la... Pasal rajo buah ni nanti den cerito kek entri lain pulak lah yo.

Itulah serba sedikit yang ado disekitar ghumah omak mertuo den. Bagi den tak do istimewa ae kek kampung. Samo macam kek kampung den yo cumo ae kek sano tu banyak bonar pokok kelapa sawit eh. Tapi itulah heh budak budak... 

p/s: yang aku ni dok cakap loghat nogori apasal pulak...sobab eh den tak roti cakap loghat pahang!heheh.
 
~Adios!~

2 comments:

ms shadow said...

apo kono eh jang! eden tak dapek nolong yo..hehe gurau yo..

apple hijau said...

hahaha...sosak sosak boleh la...

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...