Tuesday, June 15, 2010

...Cinta Sang Ratu

Tak tahu nak tulis apa untuk intro.

"Cinta Sang Ratu
laksana langit mencengkam purnama,
ibarat mutiara di lautan biru
saujana mata memandang, seluas langit terbentang.

Tatkala cinta berbisik, suaranya memuji TUHAN
pabila rindu terusik, rasulnya jadi pilihan.

Sampai masanya cinta jadi taruhan
Sang Ratu menjadi impian"
Novel ini sudah berada di dalam laci sejak hampir sebulan yang lalu sebelum aku beli Jaja & Din lagi. Sedangkan Jaja & Din sudah lama aku khatam kan. Aku beli masa Istiadat Konvo hari tu. Sehingga ke saat dan tika ini masih lagi belum terusik. hmmm...kenapa ye???

Pertama: Ku beli buku ini tanpa membaca sinopsis/blog/comment & tanpa men'servey'nya di internet.
Ke-2 : Buku ini agak berat pembawakannya. Ramlee Awang Murshid - novelis thriller no. 1 Malaysia. Pencinta novel seperti aku (khonon!) harus mengenali dia.
Ke-3 : Hati dan perasaan juga minda ku belum bersedia untuk membacanya! (Patutnya ini yg no.1)
Ke-4 : Novel ini adalah novel kedua untuk sekual Bagaikan Puteri.







Novel yang pertama untuk sekuel ini adalah Bagaikan Puteri diikuti dengan Cinta Sang Ratu (seperti gambar di atas). Nampak gayanya aku kena beli novel yang ini dulu baru boleh baca CSR (lama lagilah 'dia' kat laci tu).

dan seterusnya Hijab Sang Pencipta.

Sambungan trilogy Bagaikan Puteri berakhir dengan Cinta Sufi. 

Antara 2 zaman : Akhir kurun ke-15 dan abad ke-21. Oh! Aku tak dapat bayangkan. Serius!

Pencarian di blog blog aku dapati sekual Bagaikan Puteri ini punya unsur unsur adventure, islamik, penuh dengan magis, perlukan imaginasi yang tinggi dan keimanan yang teguh kepada rukun Iman yang ke 6.
p/s: Ini lah entry paling susah nak buat sebab aku kene study dulu pasal novel novel ni. (Tak habis study sebenarnya).

~Adios!~

2 comments:

shida mj said...

nak baca jaja & din gak..hikhik

apple hijau said...

boleh boleh...ikut turn. sila mabil nombor yer...hehehehhe

Hebat ke

"sebagai manusia kita ini tidak sempurna ada saja yang kurang tapi jangan lah jadikan kekurangan itu menjadi ejekan dan bencian t...