Tuesday, June 22, 2010

kawin kawin @ cuti sekolah @ kampung


Lagi. Kisah kawin kawin @ cuti sekolah @ kampung. hehehe...layanzzz jer ler...


Dari jauh ku lihat cantik sungguh pelamin ini. Ku fikirkan mawar merah putih segar, rupa rupanya pelesu! Tertifu mak, nyiaaah!

Hah!nampak tak kawan mak tu? hikhik...ala yang tengah syok berkipas dengan gaya lentuk gemalai tu... tu namanya pak andam.
guest : Hei... Deris, apasal kau jadi gini Deris?
Deris : Syyyyy...jgnlah cakap kuat kuat. Jgnlah panggil aku Deris. Nama aku Mas la... (dengan gaya gedix gedix nye iteewww)
guest : hah?  Deris...Deris...
big apple : hahahahhaha...

Lauk pengantin. Biasalah nyiah kat kampung masih lagi guna cucuk itu cucuk ini mana ada set pinggan mangkuk Queen Anne Queen Anne tu de...

Tok Ngah (kemeja kuning kiri) dan konco konco nya. Diimport khas dari Simpang Pelangai. Agaknya kalau big apple tak berhijrah ke kotaraya dia pun join d club. Tapi, kalau big apple tak berhijrah....hihihihihi...

hmmmm...macamana lah majlis kawin ecah nanti??

Dibawah sinaran mentari tengahari nan panas terik...anak dara ini berposing di cerunan pulak tu. Sukahati kau lah kakak... Tetiba plak kat kampung tak nak pakai baju kurung. Penat ummi jer ngangkut dari Meru.

Dengan asyik mahsyuk nyer mengerjakan telur dari rumah pengantin. Habis satu rumah bau telur tau baby!

Habis lah sudah episode kawin kawin @ cuti sekolah ni....korang yang bujang bujang ni boleh tak kalau nak buat kenduri kawin tu jangan musim cuti sekolah? heh!susah nak 'e-jah' masa seh... (suka suka hati aku jer).

~Adios!~

No comments:

Hebat ke

"sebagai manusia kita ini tidak sempurna ada saja yang kurang tapi jangan lah jadikan kekurangan itu menjadi ejekan dan bencian t...