Tuesday, June 1, 2010

Hanya Doa Mengiringi

Dunia seluruhnya telah tahu Malaysia khasnya berkenaan serangan Israel terhadap flotila Gaza pada 31 Mei 2010. Perasaan bercampur campur macan nasik campur. Speechless! Tak tahu nak komen dan cakap apa. Cuma.... Dihati kecil ku ini berdoa semoga mereka dilindungi dan dirahmati Allah S.W.T InsyaAllah... dan mereka yang terkorban digolongkan dalam golongan yang syahid. Amin...

Kebetulan petang Isnin itu siaran Radio IKIM mengiringi perjalan pulang ke rumah. Dalam diam itu mata tetap memandang keliling...

Malaysia ku, membangun dan 'mereka-mereka itu' terus berlumba lumba hingga sanggup menjatuhkan sesama sendiri untuk kepentingan sendiri. Sibuk mengejar kemewahan duniawi, sibuk dengan AF, sibuk dengan parti politik, sibuk dengan urusan sendiri! 

Palestin?Afghanistan?Iraq? negara Islam yang sentiasa ditindas?

Israel Laknatullah! Ya Allah, hancurkan lah mereka ini sepertimana engkau pernah menghancurkan tentera Abrahah!
http://ekspresi.amirnet.org/wp-content/uploads/2008/11/surah_al-fiil.pdf


http://biaqpila.blogspot.com/2010/06/serangan-israel-kecaman-tiada-lagi.html

Banyak lagi blog blog yang menulis pasal peristiwa ini tapi kebanyakan nya lebih berbau politik. See??? i told U! mereka masih lagi sibuk bertelagah sesama mereka masih menyalahkan orang itu orang ini tuduh orang itu orang ini. Sampai bila? Malas cakap lah! Yang kat Gaza tu dah nyawa nyawa ikan yang kat Malaysia ni sibuk bergaduh sesama sendiri! Bosan bosan...

No comments:

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...