Sunday, June 27, 2010

Apa yang perlu ada pada seorang blogger

Seperti yang dijanjikan.

Skima jer tajuk entri kali ni. Tak kisah lah…
1. PC/laptop*/notebook dan yang sewaktunya.
2. Kamera*/telefin bimbit yg boleh ambik gambar tu pun boleh…
3. Ilmu/idea/bahan cerita – cari maklumat sebelum menulis. Google kan ada. Lepas tu pandai pandai korang lah nak goreng pembaca macam mana.. Guna kan skill yang ada.

Tiga perkara di atas ini memang benda basic yang perlu ada. Orang tak abis sekolah pun tau. Jadi, apa menjadi perkara utamanya??

Ini bukan lah perkara besar bagi sesetengah orang. Tapi bagi aku ini amat penting.

4. Berani (Sikap malu itu perlu di kikis!)

*jeng jeng jeng part 2 – akan tiba tidak lama lagi.
Entri bersambung… dengan tajuk berbeza.

~Adios!~

No comments:

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...