Friday, January 20, 2012

alahai anak

Salam

beberapa hari yang lalu....

assalamualaikum...
waalaikum salam...
hari ni ecah sekolah tak mak?
suara dihujung talian bersuara lain macam
tu la...tadi dia mengamuk. tak nak pegi sekolah. mak pujuk pelan2...
kenapa dia tak nak pegi sekolah? ada kerja sekolah tak siap ke?
suara emak dikejauhan itu bersuara lain macam lagi
dia nak ummi yang hantar
saat itu...hati ku seperti direntap! sayu dan pilu...
alahai anak...kalau lah ummi mampu terbang saat itu...
apa yang mampu dilakukan hanyalah...
Ya Tuhan, berikan ku kekuatan Ya Rabb!
abis tu macamana?
dah pujuk2 baru lah nak gi sekolah tapi dia nak nenek (mak) yang hantar
owh...tak ape lah
tak terkata apa dah


wajah sekecil pada hari pertama persekolahannya.

adik sekolah elok-elok ye...jangan nakal2 ye...
kakak2 sekolah,adik sekolah, ummi pun kene pegi sekolah. 
sekolah ummi jauh. jumaat petang nanti ummi balik lagi ye.
ayat pujuk anak dan juga pujuk hati sendiri.. :(

salam dari persisiran selat....

Sunday, January 15, 2012

Salam


Maafkan aku
tidak pernah aku melupakan mu
keadaan sungguh tidak mengizinkan

Maafkan aku
bukan aku sengaja meninggalkan mu
situasi begitu tidakbersesuaian

begitu banyaknya airmata
begitu besarnya pengorbanan
semoga Allah memberikan aku kekuatan
semoga Dia memberikan aku ketabahan
semoga Yang Agung sentiasa menjadi pendampingku

di sini
di daerah asing
hati ku meruntun
sepi
sayu
berteman sedu....

*sahabat, tolong doakan ku di sini...TQ. :(

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...