Monday, January 31, 2011

Februari Muncul Lagi

Salam Sejahtera...

hmmmm.... bukan mengeluh okey. Mengeluh itu berdosa. (mengingatkan diri sendiri)

Hari ni dah masuk Februari. Februari yang pastinya akan menambahkan lagi cerita cerita dalam diari kehidupan kita. Suka duka senyum tawa dan tangis itu sudah pasti.

Februari dimulai dengan kesibukan. Semua orang sibuk. Sibuk dengan RMKe-10 nyer. Sibuk dengan Data MyMoheS nyer. Sibuk dengan Le Tour de Langkawi nyer. Sibuk dengan blog nyer...agagagaga...yang itu aku. Ada juga yang sibuk dengan ke hulu ke hilir nyer. Sapa la tu? Ada juga yang sibuk mengisi borang cuti. Yang ni haku tak tahu sapa. ha ha..

Adeeeh...banyak pulak arahan dalam kepala ni. Arahan demi arahan. Kadang kala haku rasa arahan itu bukan untuk haku. Tersalah 'send' atau memang sengaja disalahkan. Apa cakap pusing pusing nih? Senang cerita arahan itu tidak sesuai diarahkan atau ditujukan kepada haku. Itu bukan kerja haku. Haah...ada faham?

Arahan yang patutnya ditujukan untuk 'orang-orang tertentu' atau boleh buat sendiri tetapi sebab nak senang..arah jer kat haku. Haku kan bendul! Menurut perintah gitu.. ahaks! Mak ni bukannya apa nyiah oii mak malas nak bising bising. Nanti orang cap kita ni 'berkira sangat'. tat one i don like. Reputasi kene jaga maa... poyo jerk. Anggap aje la itu sebagai pengalaman. Dan, ilmu tambahan. heheh!

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu,
dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu,
padahal ia amat buruk bagimu,
Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216 -
note: ayat ini sangat sesuai bagi memujuk hati dalam apa jua urusan dan perkara. Tak percaya? cuba baca dan hayati ia dalam dalam. eerrrrr...sedalam mana cintamu? melalut!

Sekian.

salam sayang,
dari haku yang bergelar anak bedah..ngeh ngeh ngeh...

~Adios!~

12 comments:

shida mj said...

ha ah kejap je dah februari kan..
hehe..ayat 'dimajukan untuk tindakan' dah jadi kebiasaan utk org bawahan macam kita..kekadang tersepit..kekadang melampau..
tapi mungkin ada hikmahnya..macam taksiran surah itu

apple hijau said...

@ shida mj ~ apo nak buek... dengan bangga nya kita pun... 'yang menurut perintah'.. ha ha..

Prince Halilintar said...

ahalah..dah bulan 2..umuo pon dah meningkat ni..hehe

mmg penin dibuatnya kalau asyik duk pikir psl keje je kan cah..kdg2 wat itu salah, wat ni salah..sabar je la..sebab keje pun ibadah jugak kan..apepun jom kite release tensen gan gosip2..hahaha

shida mj said...

prince : ada gosip yg dah bukan gosip lagi..hehe..lucu-lucu, buat2 tak tau, tapi tau..hahah

Mohamadazhan hjDesa said...

ya, kdg2 sy cepat ja mengeluh, kena berubah ni :)

apple hijau said...

@ Prince & shida mj ~ gosip bukan sebarang gosip..apa2 ajer lah janji hepi..

@ Azhan ~ saya pun... hihi

Prince Halilintar said...

smj..opps..hahhaha..masing2 merahsiakan identiti sendiri..ini semua merpati 2 sejoli punye psal..haha

apple hijau said...

tutup kes. kes tutup. dilarang bergosip di sini..tq..ha ha ha :P

MOH KEMBARA said...

SALAM yESIL eLMA, MEMANG ELOK JGN MENGELUH SELALU TAPI JGN SELALU BIOR ORANG PERINTAH KITA ITU INI. Akak tak suka kena arah, tu yang suka keja freelance jer.

apple hijau said...

@ kak halima ~ sesekali tu sy arah org tu balik...uwahaha...

Fiqas said...

cah, kejap je dah masuk feb. kan..

menurut perinta tak salah, yg salahnya kalau perintah tu disahguna kan.. erk, betul ke ayat ni...:)

apple hijau said...

@ Fiqas ~ betul betul...kalau salah guna kuasa...gila kuasa namanya tu..hihi

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...