Monday, January 24, 2011

Cuba Try Test Power

Assalamualaikum dan selamat pagi...

sepertimana yg telah dijanjikan ya tuan2 dan puan2..inilah resepi kerabu tauge kerang yang CAH minta dari ibu mertua ku itew..hi hi..
tauge - celur dulu
kerang - rebus dan ambil isinya
kerisik
bawang kecil - blend
cili api - jgn banyak2 nanti pedas. buat rasa2 jer
bawang besar - hiris halus
belacan - bakar dulu (itupun kalau nak letak lah)
serai - hiris hlus juga
air asam jawa
limau kasturi - kalau nak sedap katanya letak lah air perahan limau kasturi ni

yang sebenornya teman pun idak le tau sukatan2nya ate selama ini teman tau makan aje. kome agok2 sendiri la ye..agagaggagaga...

hari ahad yang lepas, teman udah mencube resepi ini. hmmmm...lepas tekak anak beranak boleh la. salah teman juge.. kerisik tu teman goreng terlebih garing..ha ha. warna dan rasa terlebih la jadinya. tapi tak pe nanti teman cuba buat lagi sampai menjadi sebijik macam yang MIL buat. Memang sengaja tak snap gambar sebab percubaan kurang menjadi. malu seeh.heheh!

moral nya : kalau dah sekali jatuh terduduk jangan takut untuk bangun semula. (Kalau tak bangun memang kau duduk ajer la kat situ dek noon!)  Walaupun sakit berbekas jadikan kesakitan dan tanda luka itu sebagai pengajaran untuk mencapai kejayaan di masa akan datang. go go chaiyok!!

salam sayang,
dari haku yang pernah jatuh. tertiarap terus. baru sekarang terasa nak bangun. ceh!

~Adios!~

7 comments:

Prince Halilintar said...

err..tak jadi ke..bukan habis licin cah anak beranak makan ke..haha

p/s:kalau dah jatuh tu minta2 jgn dihempap pokok pula ye..hehe

izzatul atiqah azhar said...

nak rse masakan cah :)

shida mj said...

nasib baik dah jatuh & tertiarap tak ditimpa tangga, klu tidak memang lah tak leh bangun2 lagi..ish jgn la cah oiiii..kang potong lak rm2..hehe

apple hijau said...

@ prince ~ abis memangla abis..tapi memasing makan kerna terpaksa..ha ha

@ atul ~ boleh boleh...masak nasi masak air...lauk sila bawa sendiri.. :P

@ shida mj ~ janganlah sampai potong 2 ringgit k.shida oiii... hak hak hak..

AngahSayang2314 said...

apa nama resepi tue

Mohamadazhan hjDesa said...

macam sodap ja.hehe

apple hijau said...

@ angah ~ resepi kerabu taugeh & kerang kot..sy pun tak tau..:)


@ azhan ~ memang sedap tp sy yg tak tau nak buat..hehe..

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...