Monday, January 31, 2011

warming up


As Salam...

entri ini di beri nama warming up. sebab memang kene warm up dulu setelah kehilangan mood. Lama juga mood haku hilang eh. mood pun nak rehat gak.. ada ker...

sebagai pembuka bicara...layan jer...


 

suatu malam..selesai solat maghrib..

uish...anyak nyer uwet ummi...
sambil dia mengirai2 beberapa keping duit warna merah, beberapa keping duit warna biru
sambil juga dia sengih sengih penuh bermakna
mengorek henbeg ummi itulah kerja dia.

uwet ummi ni anyak...boleh beli oklet... ais kem... hmmm dap nyer oklet...
dia berkata lagi
dia ketawa kecil kesukaan

baby, jgn lah main duit ummi. itu jer yg tinggal..belum gaji lagi ni
macam lah dia tahu gaji tu apa.. ummi ni pun...

ummi takde uwet? ni jer uwet ummi? dah abis?
babah ada uwet! nanti babah bagi uwet kat ummi ye...
amboi! sapa ajar dia ni?? haila anak...

seronoknya jadi anak2 kecil. Yang dia tahu cuma coklat, ais krim, ais krim, coklat. Itu jer lah yg keluar dari mulut dia!. Tak payah fikir...bukan tak payah fikir memang anak2 kecil macam dia belum pandai berfikir. Belum beraqal. Belum mumayyiz. Makan jajan, main, bergaduh, ketawa nak itu nak ini...hmmm...syok nya lah..

moral of the story, sayangilah anak2 kecil... peluklah mereka. hargailah mereka. Kitalah yang bertanggungjawab membentuk siapa dia suatu hari nanti. Kita juga lah yang membentuk dunia sebenarnya.

sekian.

salam sayang,
dari... aku yang kau panggil sayang.. heheh!

~Adios!~


5 comments:

Prince Halilintar said...

seronok betul tgk org yg dah berfamily ni..banyak betul duwet cah tu..ade mengidam ape2 lagi ker??haha

kucing tu tido khusyuknya..hehe

izzatul atiqah azhar said...

kau yg ku panggil syg .. hehe ..

duwet tu mesti nk bli novel kan :P

shida mj said...

haha..cah, sonok & senang jadi bebudak ni kan, tak yah pikir banyak perkara..hehe

apple hijau said...

@Prince ~ uish...banyaaaak...duit singgit2. a'ah mengidam nak beli novel lagi.

kucing tu belakon jer sbb takut kene cakar ngan Iman. ha ha

@ atul ~ siapakah? apakah? adakah?...hmmmm... :)

jom gi MPH!

@ shida mj ~ andai dapat ku undurkan putaran dunia... haha...mcm lirik lagu Axl's jer :)

Fiqas said...

anyaknya uwet cah, nak cikit... heheheh

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...