Tuesday, July 6, 2010

cikgu oh cikgu

Tajuk entri kali ni macam tajuk cerita upin & ipin jer...sepy oh sepy (sori ejaan aku tak hengat) ala...yg kisah lembu hilang tu...

Cik apple hijau dapat ilham nak buat entri pasal cikgu ni bila baca blog sifu cik apple hijau tu (chepearl.blogspot). Jeng jeng jeng...Hani, nak tukar profesion ke dahling? kalau nak jadi cikgu boleh ajer. Mak setuju nyiahhh! hehehe...Hani memang ada talent jadi guru. Dia sangat sabar melayan karenah anak anak. Tengok aje lah bila dia layan PD dia tu. (Hani, ini bukan bodek or what tapi ini memang ikhlas).

Bila cerita bab cikgu ni kan, cik apple hijau sebenarnya nak komplen sikit pasal cikgu cikgu zaman sekarang. Bukan semua. Diulang, bukan semua. Dalam satu sekolah yang mempunyai 50 orang guru mungkin 5 - 10 orang yang begini. What you mean 'begini'?

Panjang kisahnya. Sebelum itu cik apple hijau mohon maaf la jika ada pembaca blog ini yang bergelar cikgu / guru yang mungkin akan membangkitkan rasa tidak puas hati. Ini adalah pandangan peribadi. Dan ia berdasarkan pengalaman cik apple hijau sebagai ibu dan juga bekas cikgu!(tanpa tauliah). Tanpa tauliah pun...4 tahun jugak lah cik apple hijau jadi cikgu.


to be continued....

~Adios!~

No comments:

Hebat ke

"sebagai manusia kita ini tidak sempurna ada saja yang kurang tapi jangan lah jadikan kekurangan itu menjadi ejekan dan bencian t...