Monday, May 3, 2010

Nasi Lemak Sambal Sorong Telur Goreng Mata Kerbau, Satu!

Kriuuukk...Kriuuukk...

Ala...perut dah berbunyi mintak di isi...

Mata memandang tanpa berkelip.

Aroma terus menerpa hidung.

Kecur air liur dibuatnya.

Tangan tanpa berlengah mula menyudu.

Mulut terus menganga minta di isi.

Dapat juga akhirnya Nasi Lemak Sambal Sotong Telur Goreng Mata Kerbau kat kafe hotel ni.

Ku kunyah perlahan lahan sekali.

Bukan kerana ingin menikmati keenakannya.

Bukan juga kerana ingin mengunyah 40 kali.

Juga bukan kerana ingin menghayati kehebatan masakan hotel.

Tetapi kerana....

Gigi geraham ku dah tak cukup korum....huwwaaaahhh!!!

Moral of the story: Jangan makan makanan yang keras seelok eloknya makan je lah bubur...ngeh ngeh ngeh.

2 comments:

Ms Shadow said...

tapi nab ..sotong tadi tu memang keras dan liat macam getah..tengok macam sedap tapi makan rasa getah..ekekekek

apple hijau said...

hahahaha...telan jer lah sebab dah teringin sgt dari semalam...selagi tak dpt teringin je.dh dpt diam mulut.

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...