Sunday, May 16, 2010

Babah a.k.a Chef d Mission.

Dear hubby a.k.a babah a.k.a bonzer 3princess. Itulah chef d mission kami sekeluarga. Errmmmm...kadang kadang ada jugak suara suara sumbang yang mengejek dan juga mengutuk aku sebab suami yang masak. Secara tak langsung ngutuk suami aku jugak sebab dia sanggup buat kerja pompuan a.k.a isteri! Sukahati korang la nak cakap aper, kan? Abis, dah rezeki aku dapat suami rajin dan pandai masak nak wat camne,kan? Sakit hati lah jugak sebenarnya tapi malas nak balas cakap. Paling kuat pun aku buat muka kerang 'wangi' dan terus blah....kwang kwang kwang... Malas nak layan orang yang perasan bagus ni! Dia ajer la yang betul. Ceh!

So, apa yang chef d mission masak? Mari kita tengok...

Ni rendang kerang. Babah masak. Kurang garing sikit, katanya. Kitorang makan okey jer rasanye tapi chef kata, kureeeeng... Dia masak dia komplen tak pe. Kita jangan banyak komplen. Tak baik.

Ni telur dadar. Ummi masak. heee...

Ni sayur kobis + lobak. Ummi yang masak jugak.

Ni air sirap terlebih merah tapi kurang manis. Ummi buat. Jugak!

Inilah hidangan makan malam sabtu hari tu. Ringkas jer kan? Balik kerja dah petang badan pun dah penat tak larat nak masak yang bukan bukan. Apa yang ada dalam fridge jer la...hehehehe.

p/s: Bukan semua babah masak okey? 1 lauk jer... Well, frenzz....apa yang penting? KERJASAMA....hihihi pinjam kata kata hikmat Wonder Pets.



No comments:

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...