Tuesday, March 2, 2010

jawapan kepada persoalan korang...sahabat2 ku sekelian

Rentetan dari kisah 'my baby boy' yang telah diwar-warkan dalam fb maka banyak soalan2 yang perlu dijawab dan diterangkan tapi takkan lah mak nak jwb kat laman sesawang tatapan umum tu dik non2 sekelian...bukan mudah sebenarnya nak melepaskan apa yang telah kita miliki apatah lagi kalau benda itu memang telah menjadi idaman kita sekian lamanya. Tapi...kita hanya mampu merancang, Tuhan jua yang menentukan. Apa kita perlu lakukan seterusnya hanyalah berdoa dan bertawakkal.

Dik non2 sekelian...every month i have to 'give' satu perempat dari gaji kepada bank. Korang tau la kan keje gomen mcm i ni jawatan biasa2 jer bukan taraf pegawai atau lecturer pun. Berapa sen sangat la yg i dapat setiap bulan dengan anak 3 orang yang semakin membesar bekerja pulak di bandar yang bertaraf ala ala bandaraya. Walau apapun syukur Alhamdulillah atas rezeki Allah swt. Suami isteri kerje pun...zaman ni bukan mcm zaman dulu cik kiah oiii! You have to pay everything!!! Dalam keadaan ekonomi dan enviroment sekarang kami kena cari alternatif lain untuk jaminan masa depan kehidupan kami for my3princess terutamanya. Jadi...we make an investment but not for a car! again not for a car okey.

Banyak pendapat dan tentangan terutamanya form my mom mcm2 dia cakap bla bla bla bla bla.... Uols taula orang tua ni pendapat dan pandangannya lain lebih2 lagi kalau berfikiran ortodoks sorry to say but that's the reality. Yang penting bila kita buat sesuatu itu kita tahu tujuannya dan sentiasa berpegang pada prinsip agar apa yang diimpi dan dicita2 kan itu tercapai. Semua yang kita buat ada pro n kontra, bersiap sedia sahajalah untuk menghadapinya. Apa yang penting?kerjasama...

So, i pakai kete apa sekarang? adakah itu penting? Yeah....orang sekarang melihat pada luaran sahaja. Ada orang kata kereta melambangkan siapa kita yelah ke hulu ke hilir orang NAMPAK lebih2 lagi bila kereta iteww baru lagi besar maka tentunya dia orang yang kaya, berpangkat dan terhormat!Nonsense! this is my opinion okey and my blog too hehehe i punya suka laa..kan Ms Pearl?

Nak tau i invest kat apa? or buat investment apa?hahahhahah itu rahsia mak n hubby la nyiahh! belum masanya lagi la nak war-warkan. Sok kalau dah okey dan sudah berjaya dengan cemerlang gemilang terbilang i akan war-warkan kat fb lagi, kelazzz gitu.

No comments:

Hebat ke

"sebagai manusia kita ini tidak sempurna ada saja yang kurang tapi jangan lah jadikan kekurangan itu menjadi ejekan dan bencian t...