Monday, February 7, 2011

kata kata tanpa suara 4




~ Kadang kala kita terpaksa hipokrit untuk kebahagiaan orang lain ~


salam sayang,
i'm just nobody.


peace with love... :)

~Adios!~

16 comments:

sariah said...

Setuju sesgtlah CAH ooii....pasal org lain kita pulak yg hipokrit kan...."tapi biarlah CAH nanti satu hari dia taulah tu kan...." hahaha

apple hijau said...

@ k.sari ~ itulah...berkorban la khonon nyer.. nenek kebayan jua mengenal manikam...huhuhu!

Prince Halilintar said...

Mungkin bagi prince bkn hipokrit tapi menjaga hati..semoga hati hidup, dan mahu menerima nasihat, berasa sakit bila berdosa, berasa takut nak berbuat onar, nak berdengki, itulah kot maksud jaga hati..

Tapi, untuk jaga hati bukan senang, kadang2 kena hipokrit jg sbb nafsu kita lebih suka buat apa yg Tuhan larang..renung2kanlah dan selamat beramal =)

AngahSayang2314 said...

lama tak kesini baru sempat hari ini ke siniii..sebab cuti 1 week

apple hijau said...

uwaaaa....ustaz Prince dah start ceramah...

Prince ~ i like it very much!

nih gara2 baca buku RAM tu ke? :)

apple hijau said...

@ Angah ~ seronoknya awak bercuti. 1 week tuuh.. :)

shida mj said...

hmmmm..dunia ini pentas lakonan semata-mata. susah nak cari watak sejati ramai sgt yg terpaksa berlakon,penat..
apo nak buat buek dah lumrah hidup..huhu

apple hijau said...

@ shida mj ~ kita lah antara pelakon pelakon iteww...hu hu hu!

Fiqas said...

betul sgt la tu Cah, mmg kita cakap " jgn hipokrit" tp dalam sedar atau tak, kita sebenarnya seringkali hipokrit untuk byk hal ...

hitam . putih ♥ izzatul said...

betul tu ....

byak benda yg kita hipokrit ,

semua tu sebenarnya lebih nak menjaga hati orang :)

apple hijau said...

@ Fiqas ~ kdg kala hipokrit itu perlu, kan? cuma jgn lah over.

apple hijau said...

@atul ~ hipokrit untuk kebahagiaan orang lain dapat pahala tak eh? niat baik tuh.. hihi :)

Cikgu Tie said...

Itulah pengorbanan namanya.
Terpaksa jadi hipokrit demi kebahagiaan org lain yang belum tentu akan menjadi satu kebahagian buat diri kita.

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

sgt2 betull...

tp kdg kita yg kena mkn hati.. T_T

apple hijau said...

@ Cikgu Tie ~ betul la Cikgu Tie..pengorbanan. Tak selesa dan tak bebas bila terpaksa hipokrit. :)

apple hijau said...

@ aq[daN]pUteraku ~ makan hati tu yg tak suka tu...kurus nanti..heheh

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...