Tuesday, February 22, 2011

ambik angin...dan pot pet pot pet


"i'm not feeling well...jap gi nak pegi jumpa puan doktor..."

tu status cikapplehijau kat Y!M. tetiba ada org dok gelak kan cikapplehijau katanya cikapplehijau mengandong. Amboi amboi...mulut...suka suki jer kate haku mengandong ye? ha ha..kaki nyakat punya orang. 

senang betul cikapplehijau dapat penyakit sejak dua menjak nih. baru elok 2 - 3 minggu lepas dah kene semula. kurniaan Allah...terima jer..Allah sayang lebih..ngeh ngeh ngeh..Perasan!

seperti biasa bertemankan panji semerah duduk di anjung rumah.  menghantar Nina ke sekolah dengan lambaian dan pandangan sahaja sebab van sekolah dah sampai. Menunggu kakak pulang dari sekolah pula. si kecik Aisyah Iman pulak merajuk sebab bergaduh dengan sepupu2nya. Hai....sukahati kau la labi...

Budak budak ni kalau merajuk kejap ajer. Seminit dua lepas tu eloklah dia. cuba kalau orang tua yang merajuk...ha ha ha...tak ke buruk rupanya tuh...

owh...itu kakak sudah balik. sambut dengan senyuman. Tetiba wajahnya agak ragu ragu dan musykil sambil mengetuk ngetuk kepala nya dengan bekas bekal makanan nya ...melihat ummi dan babah juga panji semerah di anjung rumah. errrrr....babah pun ada?

me: kakak... wak(driver van) betul la. kakak tak salah rumah. betuuuul...ini rumah kakak..ha ha
kakak masih blurr...
ummi tak kerja ke?
tak. tadi ummi gi klinik.
owh... babah?
hmmmm...babah, sila jawab.
ngeh ngeh ngeh...

moral dari kisah di atas... cuba carik sendiri kali ni...boley?

ok. ok...

1. sentiasa bersyukur dengan nikmat Allah. sakit pun bersyukur juga sebab boleh dpt MC (kalau doktor tu baik la..)hihihi...
2. jangan suka serkap jarang. kalau tak tau apa2 jgn memandai cakap. pakai baju jarang apatah lagi kompem2 tak boleh.
3.jangan mudah merajuk dan berkecil hati tanpa sebab yg munasabah. kalau dpt macam bigapple..hah mau nangis uols sebab brutal tak hengat..huhu!
4. sentiasa bergurau dengan anak2 agar kemesraan terjalin berpanjangan dan melayan anak2 dengan penuh perhatian walaupun badan tak sihat. ecececeh...
5. dah sakit tu tak reti reti nak rehat ke...ini dok layan belog jer pe hal??!

sekian dulu pot pet pot pet kali ini.

peace with love... :D

5 comments:

Prince Halilintar said...

la patut la xnmpk kat opis ni ari..ape lagi masak la ikan pekasam..lps pekena ikan tu mesti baik..haha:p

shida mj said...

hahahahaha..tahniah! moga kali ini dapat Adam pulak..kuikuikui..gurau yo.

selamat berehat & jgn lupa telan ubat ye..

apple hijau said...

@ Prince ~ adeeh....tu duduk depan tu boleh tak perasan..ish ish ish...haha..

@shida mj ~ Adam Zulkarnain la pulak..asik tak jadi jer tuah/jebat iskandar tuh...haha

telan ubat....uwaaaaa....tak sukaaa!!

Fiqas said...

Cah, ada bunga2 nak tambah ahli family ke? keh keh keh ....

apple hijau said...

@ Fiqas ~ HA. HA. HA. NO. NO. NO...

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...