Friday, February 25, 2011

Harta


kisah malam semalam

ummi...sambil melentuk lentuk kan badan, buat muka kesian plak tu
iyer...baby nak apa?
baby nak buah...
buah apa?
baby nak buah strawberry.
mana nak carik buah strawberry malam2 nih.
nak buah stoberry berry.
dah tershashul shashul dia bercakap laju2
strawberry masam la. buah pisang nak?
tak nak buah pisang. nak stoberry berry.
ye la. ye la. nanti kita cakap ngan babah ye. sok kita carik.

kisah tiap tiap malam

asal ummi dia start baca A'uzubillah... dia pun datang terkedek kedek memegang buku cerita dia tuh...
ummi pandai tak?
kenapa?
ummi pandai tak baca buku baby nih?
ummi diam jer
ummi bacalah buku ni. ummi pandai kan?
bacalah ummi...
aduuuuh! dugaan betul budak sorang ni..daaaah tak jadi nak ngaji.

malam ini... seperti malam malam yang lepas.. dia, sambil membelek belek buku cerita dia yang disepah sepahkan tu sambil mulut pun ngok ngek ngok ngek stoberry berry...stoberry berry... ngok ngek ngok ngek sendirian. stoberry berry...stoberry berry... ha ha..budak sorang nih.. padahal baru melantak coklat berkeping keping! ingat lagi ngan stoberry berry dia tuh.

anak sape lah ni? huish anak...anak...sabar aje la

musykil: Kenapa ada manusia yang tergamak mendera mencedera anak anak yang kecil comel keletah mengeletek hati?
Kassim Selamat : "....kenapa engkau dijadikan di mukabumi ini sebagai manusia....bukankah baik dijadikan haiwan".  agagagagagagagagaga...na'uzubillah..

merekalah penghilang lelah. penghibur hati. harta paling berharga. mereka lah yang akan mendoakan kita nanti. kalau ibubapa bersabar dengan kerenah anak2 InsyaAllah anak2 juga akan bersabar dengan ragam ibubapanya nanti.
peace with love... :D

7 comments:

Prince Halilintar said...

cah klu xdpt beli stoberry tu bg je die makan roti dgn jem strowberi + blueberry lagi..alah mcm prince wat kat opis tu..hehe

shida mj said...

haha..nanti suh abg yim yang bakarkan roti tu mesti sedap..

betul2 biar kita beralah sekarang asalkan anak menyenanagi kita dikemudian hari..InsyaAllah

Fiqas said...

cah, anak penawar duka kan...kadang2 time marah tu marah la jugak...tp bila igt balik keletah anak2, senyum sendiri...

apple hijau said...

@ Prince ~ ok nanti abg Prince buatkan untuk Iman eh...

@ shida mj ~ setuju dengan kata kata mu itew..hehe

@ Fiqas ~ betul3x...lagi2 masa diorg tu tidur...kesian kene marah.. ha ha

AngahSayang2314 said...

x masuk sini beberapa hari dah berubah la... heheheh....

Prince Halilintar said...

boley3x..tapi perisa hitamberry + whiteberry..nak rase x??haha

apple hijau said...

@ Angah ~ selamat datang Angah ke rumah baru saya...hehehe

@ Prince ~ kalau hitamberry + whiteberry tu bukan setakat Iman..ummi pun nak gak...err..sedap ke? haha..

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...