Tuesday, March 1, 2011

Mungkin suatu hari nanti...

Assalamualaikum....

Apa khabar? Sihat ke? Cikapplehijau ni...tak tahulah sejak 2menjak ni kalau dapat sakit lambat sikit nak eloknya. Penat terlebih. Penat menunggu. Menunggu big apple datang menjemput. Kot lah. Nak jimat kos lah khonon khonon nya pergi balik kerja berdua dengan mu pasti lebih baik... ha ha.. tapi tak jimat masa. Berlaku pembaziran di situh.

Bosan menunggu cikapplehijau pun keluarkan lah camera cikai yang sentiasa setia untuk berkhidmat tuh. he he... Layaaann..
Mengira berapa meterpadu air yang turun dari air terjun ini setiap hari?
hmmm...
Mungkin suatu hari nanti...akan terngiang ngiang bunyi deburan dan percikan air terjun ini....

...berapa langkah kah yang diperlukan sekiranya berjalankaki dari bangunan Canseleri ke bangunan SAAS itu?
ermmmm...
Mungkin suatu hari nanti aku teringin untuk menapak lagi...bertemankan monyet2 itew...lariiiiii..!

...berapa biji batu bata lagi kah yang diperlukan untuk menyiapkan sebuah rumah ini?
hurmmm...
Mungkin suati hari nanti bila aku datang ke sini bangunan itu sudah siap berpenghuni...

...berapa helai daun kah yang telah gugur dari pokok ini?
mmmmm...
Mungkin suatu hari nanti pabila ku hadir ke sini pokok dah kene tebang daa...


salam sayang
dari haku yang mungkin suatu hari nanti akan sangat2 rindu dengan situasi di atas kayangan ini..comfort zone!

peace with love... :D

8 comments:

Prince Halilintar said...

suke betul cah ni memeikirkan bende2 sebegitu...lps ni jgn lupe kire rumput tepi jalan pula taw..hehe:p

apple hijau said...

@ Prince ~ uwaaaaa...kene kira rumput. batu batu sekali la eh?

nukilanaffiza... said...

hmmm...banyak lagi kot nak kena kira dlm UiTM ni...apa kata cik apple hijau mula dari ofis dulu...

kira:

bape biji PC
bape biji Kerusi
bape biji orang
bape biji yang suka FB
bape biji yang suke blogging

Dan berbiji2 lagi la..haheheaheaheahea

apple hijau said...

@ Fenn ~ owh...itu senang bai tu...dh serah kat unit maklumat strategik hari tu...tak terima ke? ngeh ngeh ngeh... errr..bape biji orang???

AngahSayang2314 said...

ohhhh main kira2 yer..apa kata kira lak berapa perkataan akak taip lak hehehee

shida mj said...

cah, jari kakitangan tak cukup kalau nak kira tu.. kita boleh pinjamkan kalkulator yg besar gedabak ni..hehe

Fiqas said...

benda yang nk kira tu dah tak terkira ye cah...:)

apple hijau said...

@ Angah ~ jom kita kira jom...he he

@ Shida mj ~ kita kira lump sum je la... ngeeeee

@ Fiqas ~ sesekali nak pikir benda yg mengarut2..bosan dok mikir benda yg biasa2..ha ha...

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...