Sunday, August 29, 2010

dugaan Ramadhan # 1

Salam diambang kemerdekaan untuk semua...

Rasanya ini kali ke-2 hari kemerdekaan disambut pada bulan Ramadhan. Dan, Ramadhan sudah pun hari yang ke-20. Ada 10 hari lagi harus di harung. Alhamdulillah walaupun Ramadhan ini penuh dengan dugaan cik apple hijau masih lagi diberi kudrat untuk menjalankan ibadah ini. Bila lah nak sembuh ni??...

Tu sebabnya cik apple hijau suka sangat dengan lagu Raihan ni. Bait bait lirik macam...

"Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna"

"Tuhan pimpinlah daku yang lemah "

"Mengharungi segalanya dengan sabar "
 
peeeergghhh...menusuk kalbu. Makin kita berharap dan berdoa makin kuat pulak dugaan Allah. Dugaan kesihatan, dugaan pekerjaan, dugaan dengan perangai manusia manusia yang mencabar kesabaran, dugaan itu, dugaan ini. fuuuuh! Ye laaaa...kalau tak de dugaan asik happy, sihat jer tak syok pulak hidup ni,kan? Allah sayang tu yang bagi sakit tu. (pujuk diri sendiri sebenar nya ni)
 
aku rasa alam ni berpusing pusing sejak pagi. pulaaak..
 
to be continued...
 
~Adios!~

No comments:

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...