Tuesday, November 2, 2010

no title...

Salam November...

Huh..lama ke tunggu n3 baru C.A.H? Idea banyak pun kalau tak nak post tak kan ade n3 baru. Betul?

Ketika emosi tidak stabil eloklah kita mendiamkan diri. Duduk diam diam. Jangan bercakap dan buatlah perkara2 berfaedah yang lain. Walaupun hupdate belog No No No!

Tatkala emosi jahat mula menguasai  minda dan akal eloklah kita mengambil sikap bersabar , tunggu dan lihat.
Hati yang terluka akan lebih melukakan hati yang lain. Tangan kene jaga. Mulut jaga!

Pabila fikiran kembali waras ....masa inilah kita mengatur langkah mengleraikan kekusutan yang mengganggu  tidur perjalanan hidup.

Saat sudah pulih jangan mudah lupa dengan apa yang telah dilalui. Mungkin itu adalah balasan. Mungkin juga ia adalah ujian. Atau...mungkin juga itu hanyalah cabaran. Pengalaman pahit mungkin juga.

Kita ini manusia beb...sedangkan rambut yang nampak ajer sama warnanya ~ hitam. Tapi bila kita datang dekat dan perhati betul2. Ada hitam pekat. Ada hitam yang pudar. Ada hitam campur karat2 sikit. Inikan pula hati yang sah sah duduk kat dalam badan. Kita pun tak pernah nampak hati sendiri.

Kalau tersalah cakap sikit2 atau terlepas kata tu lumrah lah... Kalau benda kecik pun nak ambik 'port'...hmmmmm.....




p/s:  Diam itu bukan aku. Andai itu adalah yang terbaik untuk aku, maka jadilah aku begitu. 


~Adios!~

6 comments:

Fiqas said...

salam cah, sabar cah...bertenang...tarik nafas, hembus...oke...
apa hal nih? nak marah kat sape ??
cool oke..

Prince Halilintar said...

CAH ok ke? hidup ni mmg perlukan banyak kesabaran..harap CAH dapat tempuhinya dengan penuh keimanan..
yezzza=)

apple hijau said...

TQ Fiqas...sebab sabar lah yg tak hupdate belog. hehehe...bersabar dan berdiam diri itu lebih baik, kan?
tarik nafas dan hembussss...lega...heheh!

apple hijau said...

Betul tu Prince..hidup memang perlukan byk kesabaran. Tapi kat ofis i ok ajer kan? tak marah2 kan? i ok la tu...hihihi...TQ Prince.

Prince Halilintar said...

prince xpenah lihat lagi CAH marah..tapi klu majuk tu ada lah ternampak muka CAH yang comey tomey tue..haha

apple hijau said...

hahahahaha...lawak la Prince ni...mana plak dtg comey tomey tu?muncung ketat kelat mcm buah epal hijau yg masam tu adalah..

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...