Friday, September 17, 2010

anak dara kecik ni!

Jam 3.25 petang...hari Isnin - 13 september 2010 negeri Pahang Darul Makmur.

Aisyah Iman baru terjaga dari tidur...

Ummi : Adik bangun jom. Adik nak makan tak? kita nak balik rumah ummi ni. makan dulu ye..
Ecah : nanak akan. nanak alik umah ummi...

Ummi : jomla makan. nanti lapar.
Ecah : Ecah nanak akan...

Ummi : Jom la...makan. pastu mandi basuh rambut..adik nak balik umah ummi tak?
Ecah : Ecah nanak akan. Ecah nanak alik umah ummi. Ecah tak uka...

Ummi : Adik tak nak balik rumah ummi ke?
Ecah : Ecah nak alik umah Mamat jer. Ecah nanak alik umah ummi. Ecah tak uka....
(dia dah mula naik kan suara dah..)

alahai....anak dara kecik ni! sabar sabaaarr...

setengah jam kemudian...

Ummi : Adik nak makan tak? Jom makan. Ummi suap ye..
Ecah : Nak nak nak. nak akan! Yahooo! Ecah nak alik umah ummi. Kak Qin, Nina, Ecah nak alik umah ummi...

anak dara kecik ni kalau kita tak bagitau awal2 yang kita nak balik meru nanti bila sampai rumah meru dia terkejut (lagi lagi kalau bangun tido) dibantainya melalak tak nak masuk rumah. satu hal nak memujuknya. aduyaiii...anak anak.

Inilah dia anak dara kecik yang macam ragam tu.

petunjuk (macamana boleh pelat anak haku sorang ni ntah)
alik = balik
akan = makan
umah = rumah
uka = suka
Mamat = kezen Ecah yang memang duduk ngan nenek (MIL) kat kampung.
umah ummi = rumah meru la...


p/s: tang "Ecah tak uka" tu yang haku tak tahan tu....ada ke tak suka nak balik rumah sendiri.

~Adios!~

4 comments:

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..lawak tol la sikecik ni..boleh plak xske umah sendiri ye?? ;p

apple hijau said...

tu satu hal. bila dah gi beraya pun asik nak gi beraya ajer tak nak balik nak gi rumah org tu gi rumah orang ni...ish ish ish...anak sapa la tu..haha

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..macam2 la plak ye??kalo shopping cmne plak??kang nk mintak itu..mintak ini plak.. ;p

apple hijau said...

pegangkan jajan jer...diam la dia..selamat duit...hehe

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...