Tuesday, October 12, 2010

memaafkan sahabat

Tiada manusia yang sempurna dalam dunia ini. Begitu juga dengan anda mahupun sahabat karib anda. Ini adalah kenyataan hidup yang tidak dapat dinafikan.  Lantaran itu jangan terkejut apabila suatu ketika sahabat karib kita melakukan sesuatu atau melontarkan kata-kata yang membuatkan anda berkecil hati dan bersedih.

Memaafkan teman yang telah melukakan hati adalah suatu perbuatan yang cukup baik.  Namun sering kali kata maaf hanya di bibir sedangkan anda terus menyimpan di dalam hati rasa yang terbuku. Lalu apakah yang boleh anda lakukan agar benar-benar dapat memaafkan sahabat?? (MIDI bil.94)

p/s: huk huk huk....aku rindu kawan2 sahabat2 aku...banyak betul buat salah kat diorang tu.. uwwwaaaaaaaaaa.....

bersambung...

~Adios!~

4 comments:

Prince Halilintar said...

kalau pasal kak nab..jgn risau saya maafkan wpon saya yg wat salah..haha..apepon kak nab memang bez..tip top beb..hehehe

apple hijau said...

terharu nyer...ye la sy kan ader anak dara 3 orang...hik hik hik...hari gaji nanti kita gi makan ayam penyet sek.7 tu yer Prince...

Prince Halilintar said...

hahaha...bisa di atur tu..dah lame saya xpenyet2kan ayam kat sek7 tu..kahkahaa

apple hijau said...

hahaha...mcm2 la kau ni Prince... ayam2 sek.7 bersedialah utk dipenyet2kan oleh Prince Halilintar ni...

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...