Friday, October 22, 2010

kenapalah aku sebegini cerewet???

Salam petang Jumaat....

Pagi yang membosankan telah membawa CAH ke JJ Bandar Baru Klang pada tengahari nya. Terus, petang yang memenatkan. Adeeeh...sakit kaki.

Hajat di hati nak cari kasut. Halmaklum dah berzaman rasanya tak beli kasut. Raya hari tu pun tak beli juga. Punyalah banyak kasut. Punyalah colorful kasut. Punyalah stylo kasut. Punyalah...punyalah... Kau cakap aje Bedah kasut macam mana yang kau ndak. Yang begini yang begitu. Semua ada.

Tapi.....apakan daya. Mak tak berkenan nyah. Itulah masalahnya. Sebab tu jugak lah Raya hari tu CAH tak de beli kasut. Kes yang sama la ni. TAK BERKENAN! Kalau ada yang berkenan harga mak datok...cecah RM200! Apa kejadahnya beli kasut letak kat kaki harga melampau gitu? Cuba tunjuk telekong harga RM150. Apa jawabnya. Mahal lah. uwaaaa....ada nak kene cili api mulut CAH ni..

Dah lah tak dapat kasut. Kaki plak sakit sebab dah pusing semua kedai kasut. Itulah padahnya kalau terhover cerewet. Bukan setakat bab beli kasut jer. Semua bab cerewet. Bab lipat kain pun cerewet jugak. Huh! Sapa suruh cerewet,kan? Macam mana nak buang sikap ni ye?

moral of the story: Bersederhanalah. Cerewet cerewet ni tak ke mana. Susah lagi ada.

~Adios!~

7 comments:

Fiqas said...

ala Cah, dah cerewet sangat kan, pakai selipar jepun le jawabnya...

Prince Halilintar said...

CAH ni same la cam si mate bulat tu..hehe..die susah nak cari kasut size kaki die yg kecil tue..hehe

✿....rossa alina....✿ said...

cerewet2 pun ade dah org tersayang..ngeee~ *tetiba..

same la kite acik..abah selalu perli.."dah puas ke pusing2??jumpe ke barang yg nak beli tu??"haaihh..kesabaran.. ;p

apple hijau said...

@Fiqas ~ aha hahaha...selipas jepun pun glamor ape kan? sah2 imported-Jepun.

@ Prince ~ si mata bulat tu kene carik size kanak2 baru jumpa..hehehe..(ampun si mata bulat..)

@ Alin ~ lain kali cakap ngan abah.."abah punya genetik jugak...arwah atok dulu pun cerewet gak ngalahkan pompuan" ekekekeke...

ctpayong said...

bukan cerewet tapi mmg tak boleh terlalu cerewet sbb sampai kesudah tak jadi apa.

betol betol..harus bersederhana dlm banyak hal.

Prince Halilintar said...

haha..bgtaw kat die...:D

apple hijau said...

@ ctpayonh ~ sedang belajar utk bersederhana..hehehhe..

@ Prince ~ takutnya! haha..

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...