Sunday, April 25, 2010

KeBerkatAn

Dalam kehidupan kita sehari hari ketika menjalankan tugas tak kira di mana dan apa tugasan kita KEBERKATAN itu amatlah penting. Senang cakap keberkatan rezeki' atau bahasa kitabnya upah kerja. Kerana dari rezeki inilah yang akan kita gunapakai untuk membeli barang barang keperluan rumah makanan terutamanya. Dimana, makanan akan menjadi darah daging kita dan anak anak kita sekeluarga!

Bagaimana kita tahu sama ada rezeki yang kita dapat itu berkat ke tak berkat?
Oh man! kalau 1 hari u kerje setakat 2-3 jam???? mana *berkat nya?
Dear, you get back what you give.

So, renung-renungkan dan selamat beramal....

* Berkat - dalam bahasa jawa maksudnya buah tangan dari tuan rumah untuk tetamu yg hadir majlis kenduri eg. nasi, lauk pauk dan bunga telur tapi zaman moden ni berkatnya jajan, gula2, kerepek @ pun sapu tangan!

2 comments:

Ms Pearl said...

zaman dah modern or orang semakin kedekut heehhehhhe

zaman dulu satu periuk untuk kenduri satu periuk lagi di masak khas untuk BERKAT

zaman la ni orang nak senang beli je bebalang balang gula kat tesco extra MURAH LAGI SENANG NAK BUNGKUS

sapu tangan ? hmmmmmm buat lap dapur dua kali dah hitam heheheheh lepas tu buang...........

anyway kak kerja yang berkat adalah lahir dari kerja kita yang ikhlas ....

apple hijau said...

hahahahha...betul tu Hani. Lagi satu, orang sekarang dah makin malas pun iye juga...

ye!ikhlas. nanti sy buat entry pasal ikhlas pulak lah..hihihi!

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...