Wednesday, February 17, 2010

18Feb2001-18Feb2010...

Musykil ye why i letak date as a title....today is my anniversary!..kiralah sendiri erk dh brp tahun....belumlah lama mana pun masih setahun jagung gitu. Hidup berumahtangga dan berkeluarga meeemang memerlukan banyak pengorbanan (dan airmata)hehehheh...Sedangkan lidah lagi kan tergigit, inikan pula suami isteri....Tak perlulah ulas panjang2 sebab semua org pun sedang,telah dan akan menghadapi situasi hidup berumahtangga ni cuma watak2,ceritera dan klimaks yang berbeza.macam novel....
Hubby bg hadiah ape? Entah!
I bg ape plak? Entah!tak fikir lagi.

Pelik dgn jawapan itu?Bunyinye seolah2 tidak menghargai perhubungan dan ikatan yang telah disahkan melalui akad nikah 9 tahun dulu....

Penipu besarlah kalau cakap tak nak hadiah,kan?tapi bila difikir2 dan dikenang2kan pertolongan suami menguruskan anak2 dan kerja2 rumah selama ini itulah hadiah yg tiada tolok bandingnyer...cakap jer apa yg tak pernah dibuat oleh suamiku iteww...hehehhe...dari bab masak memasak, bab cuci,sidai,lipat & gosok baju, menyapu, apa lagi??kiranya semua bab la dia boleh buat...i jaga anak lah weiiiiiii....heheheh

Jadi kesimpulannya, terimalah pasangan kita seadanya...Apa2 juga hadiah yg diberi ambillah dengan hati yang gembira tak kiralah mahal ke murah ke yg penting suami kita tu nak bagi dan tak berhutang...

No comments:

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...