Monday, June 13, 2011

'keadaan'


aku tidak pernah sesal
meninggalkan mu
dulu

aku tidak pernah sedih
berhijrah ke daerah ini
semalam

aku tidak pernah ingin
pulang ke sana
buat masa ini

aku tidak pernah mimpi
bertemu kisah duka
lagi

yang aku kesal
kepalsuan,  kepuraan

yang aku pedih
keangkuhan, kebodohan

yang aku hilang
kemesraan, keikhlasan

yang aku impi
kesejahteraan, kerukunan

by:zmj14jun2011


from Puncak with love :(

12 comments:

shameel Iskandar said...

datang dan pergi.
muncul dan hilang.
tidak perlu digusarkan.
kerna ia rencana dari Maha Perancang dan Maha Pelaksana

hani@debumelukut said...

eh kenapa pulak saya rasa puisi ni mcm di tujukan kepada saya nih..
sebenarnya ini yg saya rasa tapi tak terucap! tq.

apple hijau said...

@ shameel ~ tq very much shameel. begitulah yg sepatutnya... :(( kene pujukhati lagi ni..he he

@ hani ~ kiranya kita mengalami 'keadaan' yg sama la ni...hi hi.

Fadzli Amir said...

Jangan lah cuba menyesali apa yang dah berlalu, ya itulah kunci kejayaan masa depan..apatah lagi setiap keputusan di sandarkan pada yg Esa..

apple hijau said...

@ Fadzli ~ Tq, tidak pernah menyesal tapi selalu geram dgn org sekeliling ni...rasa nak NGAP jer diorg tu..ha ha ha

cikji said...

yuhuu singgah follow kamu.xleh chat la,probs kt shoutbox,huhu

apple hijau said...

@ cikji ~ tq follow saya...

ajumohit said...

hmmm puitis sungguh...luahan rasa ke ni???

apple hijau said...

@ aju ~ he he he...al khonon khonon nya la..

Safiah Ibrahim said...

jom2..

kemasik da best ~

apple hijau said...

@ cik fia ~ hilangkan stress di kemasik....mandi laut..

Fiqas said...

jangan pernah kesal atas apa yang berlaku... < pujuk hati sendiri jigak>

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...