Saturday, May 14, 2011

Sana. Sini. Situ.

Assalamualaikum wbt...

i'm back!!!
ceh! poyo!!
ha ha

kembali sebab...bukan ada cerita baru yang best pun.
kembali sebab...dah rasa segan dan malu yg amat sangat.
apa tidak nya asyik bertandang ke belog orang tapi belog sendiri tak berhupdate.
malu lah kalau rakan2 blogger dan followers baru datang sini tapi...there are nothing.
umpama orang dtg rumah kita tapi kita tak hidang juadah tapi kita suka pergi rumah orang sebab diorang hidang dengan macam2 makanan dan kuih muih...errrr...buleh ke gitu?

Memandangkan ini adalah n3 pertama untuk bulan May kita mula kisah awal bulan hari tu lah ye...

Layan....

30 April 2011 ~ Sabtu: 12.30pm

ready to go home! carik hadiah utk pengantin @ JJ Bandar Baru Klang. Ada sorang budak kat kaunter bayaran menegur "Ramainya kak.." sambil matanya memerhati anak2 yg berderet2 kt belakang haku. Dengan selambanya haku menjawab "a'ah...cuti2 ni bawak la semua" hahaha...ngutuk haku la tu kata anak haku ramai. Padahal yg lagi 4 tu anak2 saudara. Ibu mereka pun join tapi kami berpecah sebab mengejar masa. Petang ada agenda lain.

30 April 2011 ~ Sabtu: 2.30pm


amboi...suka ambik gambar kat pelamin ye? acara rewang2 waktu petang.
sebelum pengantin posing biarlah Fawwaz Hassan, Aisyah Iman dan Izzatul Hafini posing dulu.
semua boleh isi borang iklan ubat gigi nih..

30 April 2011 ~ Sabtu: 2.30pm



Aisyah Iman, anak dara kene sopan....duduk elok2.

Dia mula dah...

Cuba perhatikan mata Iman tengok apa?

Habislah... Babah, kompem lepas ni anak dara babah ni mintak Ultraman.
Tu tengah termenung reka ayat nak pujuk babah belikan ultraman la tu. :)

1 Mei 2011 ~ pagi hingga 1.00pm

Tada...inilah pengantin nya. Sporting betul kak Yang, kan? Peace gituh..


Babah...dulu masa majlis kita ada tak acara pencak silat ni? ngeh ngeh ngeh...

Hambuih tuan rumah berat dah poket tuh.... he he.
Inilah tuan rumahnya aka sepupu CAH aka pengasuh si Aisyah Ïman.

1 Mei 2011 ~ 3.00pm @ Dewan Melati Seksyen 7, Shah Alam. Kejohanan Karate-Do antara Sekolah2 peringkat daerah 2011.

Kak Qin (tudung hitam) dan rakan sekolah Qistina berdebar2 menunggu turn.

Kak Qin kene paksa masuk pertandingan ni. Nina Sakinah lagi la ngelat langsung tak nak masuk. Pada dasarnya CAH paksa Qiqin masuk pertandingan ini ialah supaya Qiqin berkenalan dengan senario perlawanan dan menambah pengalaman. Sebagai anak sulung Qiqin perlu memberi contoh kepada adik2 nya. Kemenangan bukan lah tuntutan utama CAH kali ini. Dan, memang Qiqin cuma menang saguhati jer... tak pe..yg penting dia sudah mencuba. Juara grup ni ialah Qistina. Congrats Qistina.  

* rakaman perlawanan qiqin tak boleh upload la pulak.... huh! ku kiciwa.. ha ha..

p/s: Hujung minggu itu memang sungguh memenatkan. Berkejar ke Sana. Sini. Situ. Lupakan hal kerja dan perkara2 yang menyakitkan. Enjoy ur life! Banyak perkara berfaedah boleh kita lakukan bersama orang2 tersayang :) Hargai lah mereka....

from Puncak with love... :D

13 comments:

Prince Halilintar said...

mengambil mase utk melupakan segala kekusutan di dalama hati yg terguris...insyaAllah tabah hadapi sebarang ujian dariNya..doakan yg terbaik utk saya..=)

a loqman said...

singgah malam sini ye..selalunya rumah kenduri kanak kanak selalu sebuk ye

shameel Iskandar said...

salam ziarah.
Padat sungguh rutin hidup apple hijau dari hujung april sampai awal mei. seronak tgk kanak2 bila ada apa2 majlis, terus teringat zaman kanak2 yg penuh dgn riang ria.

p/s= best lagu kt cni, apa namanya yer.

toyolkiut said...

majlis kawen?
TK suka..
suka sngt bila dpt telor..
hehe..

shida mj said...

huh..banyak nye xtiviti..bole slim lagi ni..hehe

Mohamadazhan hjDesa said...

salam kak

menariknya dapat jalan2 tu, betul tu, byk masa boleh dijalankan secara berfaedah supaya menjadi sebuah kenangan yang menggembirakan =)

apple hijau said...

@ Prince ~ saya selalu mendoakan yg terbaik utk Prince. Tidak ada dugaan hari ini maka tidak akan ada pengalaman dan kematangan hari esok... :D

apple hijau said...

@ a loqman ~ betul tu. tanpa kanak2 memang tak akan meriah majlis kenduri kendara ni... :)

apple hijau said...

@ Shameel ~ seronok jadi kanak2 kan?

p/s: lagu tu tajuk Maha Melihat oleh Opick feat Amanda. senikata ada kat tajuk layaaaan n3 Sunday 24 april. :)

apple hijau said...

@ TK ~ kenduri kawen TK bila pulak? jgn lupa jemput kami ye..he he

@ shida mj ~ sejak duk Puncak ni makin kembang k.shida oiiii...nak pakai kebaya kene pikir 10 kali..ha ha ha

@ Azhan ~ TQ Azhan sempat jenguk sini walaupun bz dgn final. Habis final nanti bolehlah cuti2 M'sia... :D

Papa Mifz said...

time papa mifz kawen dulu pun xde pertunjukan silat...huhu

salam kenal dr papa mifz yer..:)

Cikgu Tie said...

Tengok gelagat kanak-kanak tu teringat zaman cikgu tie jadi kanak-kanak dulu. Memang suka sangat dengan majlis kenduri kahwin. Siap menangis lagi kalau tak dapat bunga telur.hehehe....

Jom baca sajak: Guru oh guru

apple hijau said...

@ papa mifz ~ he he... tq ye papa mifz.

@ Cikgu Tie ~ Selamat hari Guru, Cikgu Tie.. Budak2 ni kalau gi kenduri 2 benda jer diorg nak..bunga telor dan bunga manggar.. :D

kawan. oh. kawan.

Dalam dunia ni kita ada macam-macam jenis kawan. ada kawan menangis sama-sama. ada kawan makan sepinggan tidur sebantal. ada kawan yang ...