Tuesday, June 25, 2013

ada sesuatu


saya ingin menulis. ya. menulis macam dulu-dulu. apa yang terlintas, tulis. apa yang terfikir, tulis. tulis. tulis dan tulis apa saja. tulis entah apa-apa. nothing. tapi itu dulu. sekarang tidak lagi. bukan macam dulu. saya ingin menulis sesuatu yang berkualiti. sesuatu yang bermakna. hmmmm...berangan  nama nya tu.

memang saya ada terlintas ingin menulis tentang sesuatu. ya. sesuatu perkara benar. tapi saya takut. takut orang tidak boleh terima. saya takut ada yang terluka bila saya menulisnya. saya takut mereka akan menjauhkan diri dari saya. takut. takut. takut. hmmmm...pengecut nama nya tu.

mungkin saya yang terlalu berhati-hati ketika menulis. ya. terlalu ingin menjaga hati orang lain. terlalu risau pada sesuatu perkara yang tidak memberi kesan pun pada mereka. kalau begitu, saya menulis perkara yang baik baik saja lah. memuji dan menanam tebu di bibir sentiasa.  hmmmm...penipu nama nya tu.

menulis bukanlah untuk syok sendiri. ya. kalau boleh biarlah punya nilai. punya sifat. benar.  telus. berani.  atau...saya tulis sesuatu yang jawapannya iya iya, nehi nehi, angguk angguk, geleng geleng, senyum senyum. walhal sebenarnya di dalam hati tidak begitu pun. kan mudah begitu.  hmmmm...hipokrit nama nya tu.

p/s : Ya. ada sesuatu. 

salam sayang dari persisir laut melaka yang masih berjerebu,
apple hijau yang dah tak berapa nak hijau...ha ha

2 comments:

alin said...

alaaa.. update lah cik.. hehehehe.. update lah pasal ape² je.. :)

cik_sue said...

yup, citer je anything about ur life, epal hijau..