Thursday, October 11, 2018

manusia dan doonia


Kalau ikut hati
tidak ingin aku
membantu

kalau ikut hati
kubiarkan saja
membatu

kalau ikut hati
kudiamkan saja
membisu

kenapa tidak dipaksa si alpa itu
kenapa kedu
kenapa kecut

kenapa aku yang dicari
kenapa harus aku yang dirayu
kenapa aku?

terdiam
tersedu aku
seketika
sakit hatiku
tiada siapa tahu

aku
memujuk diriku
dan hatiku
bahawa
inilah doonia
inilah manusia

hanya satu doaku
agar aku tidak mengikut jejak langkah buruk itu


**
aku yang selalu menjadi mangsa kemalasan dan ketidak bertanggungjawaban seorang ketua
sedang dia terus bersenang lenang menghilang tanpa sebarang tindakan
kesabaran ku kian menipis hari demi hari
menyampah tau tak?? menci!!!

1 comment:

Ronaldo drogba said...

ROku is the kind of network that will always entertain. for more about Roku visit the below link
Roku.com/link

Hebat ke

"sebagai manusia kita ini tidak sempurna ada saja yang kurang tapi jangan lah jadikan kekurangan itu menjadi ejekan dan bencian t...